Available Filters

Filter op kleur

Filter op taal

img-2

Assouline boeken

Assouline, erkend als het eerste luxemerk in de culturele sfeer en gevestigd in het bruisende New York, heeft zich ten doel gesteld om met haar Assouline boeken een hedendaagse bibliotheek te verrijken. Deze collectie, variërend van prachtige werken over fotografie, kunst, reizen en lifestyle tot speciale edities die tot stand zijn gekomen in samenwerking met wereldberoemde smaakmakers, weerspiegelt een verfijnde esthetiek en een diepgaande passie voor cultuur.

Filter

Assouline: Een pionier in luxe lifestyle en hoogwaardige koffietafelboeken

Assouline is niet zomaar een naam in de boekenwereld. Het is een synoniem voor klasse, verfijning, en een venster naar de wereld van kunst, design, mode en luxe. Mokumo brengt de fascinerende wereld van Assouline boeken naar Nederland met een gecureerde collectie fotoboeken. 

Het begin van een uitgeversimperium
Het succesverhaal van Assouline begon in een bescheiden kelder in Parijs, waar Martine en Prosper Assouline hun droom omarmden. In 1994 gaf het echtpaar Martine en Prosper Assouline hun eerste boek uit, genaamd “La Colombe d’Or,” dat hun favoriete hotel in Zuid-Frankrijk belichtte. Dit was het begin van een epische reis. Anno nu heeft Assouline in samenwerking met ’s werelds bekendste merken en kunstenaars 1.700 koffietafelboeken uitgegeven en hebben ze boekwinkels in New York, London, Parijs, Istanbul, Mexico City en Seoul.  

Boekcollecties
Het echtpaar gooide ogen met hun iconische Memoire boekcollectie. Dit was een serie die de spotlights zette op de grootheden in mode, sieraden, design en kunst. Het succes was overweldigend, met miljoenen verkochte exemplaren over de hele wereld. Na Memoire herhaalde zij het succes met The Impossible Collection, met boeken over o.a. Chanel, Andy Warhol, Formule 1, Pablo Picasso, Rolex, Dali, Cartier, Botero en Riva. 

The Travel Series
Nu scoort het boekenhuis met The Travel Series waarin zij mondaine reisbestemmingen zoals Ibiza, Miami, Capri, Mykonos, Tulum, Monaco, Comomeer en vele andere droom bestemmingen presenteren. 

The Style Series
Sinds de zomer van 2023 geeft Assouline The Style Series uit, een collectie boeken over verschillende kunst- en design stromingen zoals Art Deco, Bauhaus, Pop Art en Orientalism. 

Een Wereldwijd fenomeen
Met de verhuizing van Parijs naar New York City in 2007 begon een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van Assouline. Samenwerkingen met de Council of Fashion Designers of America, prijzen zoals de Chevalier des Arts et des Lettres, en innovatieve publicaties zoals een waterdicht boek over de Zuidpool, toonden de veelzijdigheid en het vernuft van de uitgeverij. De erkenning en prijzen bleven binnenstromen, waaronder de prestigieuze Art de Vivre-prijs in 2016. LVMH zag de waarde en verwierf een minderheidsbelang in het bedrijf in 2013.

Werelddominantie 
De transformatie van Assouline naar een luxe lifestyle-merk is misschien wel het meest fascinerende deel van hun reis. Van een hoekboetiek in Bergdorf Goodman in 2003 tot talrijke merkhoeken in Spanje, Monaco, Zuid-Afrika, en zelfs Manilla, heeft Assouline zichzelf gevestigd als een wereldwijd merk. Hun zelfstandige boetiek in Parijs en de chique Maison Assouline in Londen met het eigen Swans Bar-restaurant zijn emblematisch voor hun groei.

Conclusie
Assouline Uitgeverij is veel meer dan een uitgever. Het is een manifestatie van kunst, cultuur, en luxe levensstijl. Van het publiceren van de meest verfijnde boeken tot het creëren van unieke interieurs, Assouline boeken staan voor een wereld waar kwaliteit en esthetiek samensmelten. Het is een reis die begon met een droom, en die zich blijft ontvouwen met elke bladzijde die wordt omgeslagen.

WordPress Lightbox